Brev til konfirmantforeldre

Brev om oppstart og leir

KONFIRMANTer 2016-2017!

Først, velkommen som konfirmant. Det at dere har fått dette brevet er en bekreftelse på at deres ungdom er registrert som konfirmant hos oss i Kirken.

Vi som har gleden av å ha konfirmantundervisningen ser frem i mot å bli kjent med dere. Vi vil ha et foreldremøte om konfirmasjonstiden torsdag 18. august. Dette vil være et møte for dere som er foresatte. Dere vil da få noe mer informasjon om konfirmantåret. Det vil være to møter denne dagen. Et møte blir i Søndeled menighetshus kl. 17.30 og et kl. 20.00 i Frydendal kirke. Det er viktig at minst en foresatt fra hver familie møter denne kvelden. Det er samme hvilket av de to møtene dere velger.

Konfirmantundervisningen vil begynne tirsdag 23.august. Denne dagen vil det bli undervisning for Frydendal og Risør konfirmanter. Frydendal har fra kl 14.15 til 16.15 i Frydendal  menighetshus og Risør fra 16.45 til 18.15 på Risør menighetssenter.  Onsdag  24. august kl 14.45 til 16.15 begynner undervisningen for Søndeled konfirmantene.

Tradisjonen tro så ønsker vi å presentere årets konfirmanter for menighetene.

Presentasjonsgudstjenestene blir som følger: For Risør og Frydendal konfirmantene  så har sin presentasjon 21.august i Risør kirke. I Søndeled kirke er presentasjon den 28. august. Konfirmantene møter senest 10.55 på disse søndagene. Gudstjenestene begynner kl. 11.00

Er noe dere lurer på så ta gjerne kontakt. Kontoret har tlf. 37150321 og  Albert Walla har tlf. 92292409

Med vennlig hilsen  Albert Walla og Laila Stensvold

Jeg minner om at Konfirmantåret vil koste kr 950. Dette dekker alt som har med konfirmasjonen å gjøre utenom konfirmasjonsbilde.

Ved betaling ber vi dere være så vennlig at dere skriver konfirmantens navn tydelig på meldingsfeltet på blanketten. Da det vil lette vårt registreringsarbeide betydelig.

Pengene betales til:

Risør Menighet, Konfirmantarbeidet.

POSTBOKS 297

Bankkonto:  2860 22 10253  Betalingsfrist 1. september!

Til Foresatte og konfirmanter.

Konfirmantleiren

2.september. til 4. september blir det altså konfirmantleir! Vi skal da ha noen fine dager sammen på Fjordglimt leirsted i Bamble i Telemark. Dette blir av erfaring en meget god start på konfirmantåret. Vi gleder oss veldig..

Dette er det absolutte minimum av hva dere må ha med:

Tøyskift

Regndress og støvler

Sovepose + Laken + pute

Badetøy

Tomt syltetøyglass

Lommelykt

Sko og klær  til uteaktiviteter

1 brød

toalet­tsaker + håndkle

Innesko

1 pålegg

Skrivesaker og bibelen

• Vi har aktiviteter ute.  Det vil også være mulighet for  fotball, volleyball og lignende, derfor må dere ta med gymtøy.
  • Det er IKKE kiosk på stedet, så man får selv ta med det man synes man trenger av snop.

Fjordglimt leirsted ligger i nærhet av sjøen.  For dem som ønsker å bade må dere ha tillatelse hjemmefra. De som ikke har med svarlappen med dette på, vil ikke få lov til å bade.

Vi ønsker ikke at ungdommene har med seg energidrikker på denne turen, da vi har dårlig erfaring med dette.

Når det gjelder  rusmidler er dette ikke tillatt. Blir noen tatt, kjøres man hjem umiddelbart, (selv om det er natt.)

De som blir med som ledere er Laila Stensvold, Albert Martin Walla, , Lisbeth Leivann og Laila Moen. Vi har også med ungdommer som hjelpeledere.

AVREISE blir fredag 2. september kl. 16.35 fra Rutebilstasjonen i Risør og bussen stopper og tar opp konfirmanter  på Vinterkjær ca kl 17.00. Hjemreisen fra Fjordglimt er søndag 4. september ca kl. 15.00. Det blir stopp for å slippe av konfirmanter på Vinterkjær ca kl 15.45 og på Risør rutebilstasjon kl.16.00(+- 10 minutter)

Vi har fått busser fra Aasbø Travel. Disse er utstyrt med trepunktsbelter.

For konfirmanter som av forskjellige grunner ikke kan være med, er det viktig at Albert får beskjed så fort som mulig. ! på telefon 922 92409.

Med vennlig hilsen  Laila Stensvold  og Albert Martin Walla

-­----------------------------------------------------------------

SVARSLIPP(Denne blir samlet inn ved avreise).

Vår konfirmant,...........................…..er med på konfirmantleir til Fjordglimt. Svar ja eller nei på følgende spørsmål:

Konfirmanten får lov til å være med å bade?:____

Foreldres/foresattes underskrift.................................................

Publisert av: Gerd Kallevig den 18-08-2016